وبلاگ دانشجویان اصلاح  ارومیه

وبلاگ دانشجویان اصلاح ارومیه

وبلاگ اصلاح نباتات:دارای انواع مقاله ها و تحقیقات در زمینه کشاورزی .
وبلاگ دانشجویان اصلاح  ارومیه

وبلاگ دانشجویان اصلاح ارومیه

وبلاگ اصلاح نباتات:دارای انواع مقاله ها و تحقیقات در زمینه کشاورزی .

انتوریوم

جنس انتوریوم Anthurium   متعلق به خانواده گل شیپوری است و حدود 550 گونه دارد. انها گیاهان همیشه سبز گلخانه ای بوده و برخی از انها قابل نگهداری درون اپارتمان و ساختمان هستند. انها غالبا به واسطه اسپاته رنگی و زیبا و همچنین برای برگ های زینتی مورد توجه می باشند. برخی از گونه ها مانند A. andreanum   اسپاته قرمز و زیبا و برگ های همیشه سبز قلبی شکل را ایجاد می نمایند که برای مدت طولانی به خصوص در دوران گلدهی می توان از انها درون ساختمان استفاده نمود. گل های انها خیلی ریز بوده به صورت سنبله فشرده اسپادیس از میان اسپاته رنگی ایجاد می شوند که در مجموع زیبایی خاصی به گیاه می دهند.

انتوریوم بایستی در جای گرم نگهداری شود به خصوص درون گلخانه که دمای ثابتی داشته باشد. درجه دما در زمستان نبایستی به پایین تر از 15 درجه سانتی گراد برسد. خاک گلدان را بایست از مخلوطی از پیت و خزه خرد شده البته خزه اسفاگنوم توصیه می شود که در ایران وجود ندارد درست کرد به ترتیب به صورت سه چهارم و یک چهارم مقداری خاک لوم و ذخال خرد شده نیز به ان اضافه کنید. ته گلدان را شن دانه درشت بریزید که اب به راحتی از ان نشت نماید. گیاه را طوری در خاک گلدان قرار دهید که نوک رویشی ان کاملا بالای خاک قرار گیرد. ابیاری منظم و دمای بالا و ثابت و رطوبت و نور کافی لازمه رشد گیاه است. در ه.ای گرم ابیاری بیشتر لازم است و تامین رطوبت کافی از طریق اسپری برگ ها انجام میگیرد. در گلخانه اطراف گلدان ها بایستی خیس شوند. تا رطوبت تا رطوبت کافی برای گیاه ایجاد شود. برای بهتر نتیجه گل های درون ساختمان و اپارتمان بهتر است درون گلدان بزرگ ویا تشتی قرار گیرند که دارای اب یا ابر خیس شده باشد. گیاه را در تابستان در معرض مستقیم افتاب قرار ندهید. یک دو یا سه هفته یک بار با کود مایع تغذیه نمایید. ریشه هایی که از اطراف گیاه تولید میشوند انها را با قرار دادن در خزه مرطوب نگاه دارید. اگر انشعابات اطراف گیاه را قطع نمایید گل های زیباتر و با کیفیت بهتری تو لید می شود.

برای تکثیر انتوریوم در بهار گیاه را از گلدان بیرون اورده ان را تمیز نموده و و ریشه ان را همراه با یک یا دو نقطه رویشی تقسیم نمایید و مجددا هر کدام از تقسیمات را جداگانهه در خاک مخصوص خود در گلدان کوچکتر قرار دهید. مراقبت نمایید تا به حد بلوغ گلدهی برسند. رطوبت و گرمای ثابت مورد نیاز انهاست. از طریق بذر برخی گونه ها را نیز می توان تکثیر نمود. برای گلدهی بیشتر در زمستان گیاه را در جای خنک قرار دهید. 

انتوریوم


انتوریوم

منبع


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد