وبلاگ دانشجویان اصلاح  ارومیه

وبلاگ دانشجویان اصلاح ارومیه

وبلاگ اصلاح نباتات:دارای انواع مقاله ها و تحقیقات در زمینه کشاورزی .
وبلاگ دانشجویان اصلاح  ارومیه

وبلاگ دانشجویان اصلاح ارومیه

وبلاگ اصلاح نباتات:دارای انواع مقاله ها و تحقیقات در زمینه کشاورزی .

افات و بیماری های فضای سبز شهر

مقدمه ای از تحقیق افات و بیماری های فضای سبز  شهر:این تحقیق شامل اطلاعات جامعی در مورد افات و بیماری های فضای سبز شهر ها می باشد از جایی که این فضا های سبز مکان های نشاط و سرگرمی برای شهروندان می باشند پس مبارزه با افات و بیماری های موجود در گیاهان و درختان این بخش امری ضروری می باشد این تحقیق اطلاعات جامعی در مورد انواع بیماری های فضای سبز در اختیار شما می گزارد هم چنین راهکار های مبارزه با این افات را نیز به شما یاد می دهد تا بتوانید با این افات به شکل موثر مبارزه نموده و فضای سبز شهرتان را به خوبی حفظ نمایید.

افات و بیماری های فضای سبز  شهر


جزئیات فایل افات و بیماری های فضای سبز  شهر:


تعداد صفحات:39


اندازه فایل:1.15MB 


دانلودفایل

مسمومیت پسته توسط عناصر مختلف

مقدمه ای از تحقیق مسمومیت پسته توسط عناصر مختلف:این تحقیق شامل اطلاعات خوبی در مورد مسمومیت پسته توسط عناصر مختلف می باشد که مسمومیت ها باعث ایجاد اسیب و زیان در درختان پسته شده و باعث خشکیدن و کاهش محصول درختان پسته می شود با مطالعه این تحقیق می توانید دلیل این مسمومیت ها را بدانید و توسط راهکار هایی که برای مقابله با این مسمویت ها در پسته به شما ارائه می شود از این مسمومیت ها جلوگیری و با ان مقابله کنید و درختان پسته خود را حفظ نمایید.

مسمومیت پسته توسط عناصر مختلف


جزئیات فایل مسمومیت پسته توسط عناصر مختلف:


تعداد صفحات:6


اندازه فایل:400KB


دانلودفایل

هرس در مرکبات

مقدمه ای از تحقیق هرس در مرکبات:این تحقیق شامل اطلاعت جامعی در مورد هرس در مرکبات می باشد با مطالعه ان می توانید روش های هرس در مرکبات و زمان های مناسب و مکان مناسب  برای هرس در این درختان را فرا بگیرید و در صورت نیاز نسبت به هرس درختان خود اقدام نمایید.

 هرس در مرکبات


جزئیات فایل هرس در مرکبات:


تعداد صفحات:6


اندازه فایل:60KB


دانلودفایل

کتاب فهرست افات و بیماری ها ...

مقدمه ای از تحقیق کتاب فهرست  افات و بیماری ها:این کتاب شامل اطلاعات جامعی در مورد انواع افات و بیماری های عمده در کشاورزی می باشد که به به صورت جامع در مورد این افات و بیماری ها بحث نموده است و راهکار های مبارزه با این بیماری ها و سمومی که جهت کنترل ان ها می تواند استفاده شود را نیز در خود گنجانده است با مطالعه این کتاب می توانید با این افات و بیماری ها به طور کامل اشنا شده و در صورت مشاهده ان ها با راهکار هایی که این کتاب در اختیار شما می گزارد به شکل موثر با انها مبارزه نموده و ان ها را کنترل نمایید.


افات و بیماری ها

جزئیات فایل کتاب فهرست  افات و بیماری ها :


تعداد صفحات:204


اندازه فایل:1.2MB


دانلودفایل

کنترل تلفیقی افات یونجه

مقدمه ای از تحقیق کنترل تلفیقی افات یونجه:این تحقیق شامل اطلاعات خوی در مورد کنترل تلفیقی افات مهم یونجه می باشد که این افات باعث ایجاد خسارت در یونجه شده وگاهی باعث از بین رفتن کامل ان نیز می شوند یا باعث نامرغوب شدن یونجه تولیدی می شوند پس مبارزه با این افات امری ضروری بوده و باید راهکار های مبارزه با این افات مهم در یونجه را فرا گرفت تا در صورت مشاهده با ان ها مبارزه نمود این تحقیق به شما کمک می کند این راهکار ها را فرا بگیرید و به شکل موثر با این افت مبارزه نمایید.

کنترل تلفیقی افات یونجه


جزئیات فایل کنترل تلفیقی افات یونجه:


تعداد صفحات :25


اندازه فایل:335KB


دانلودفایل

کمیت و کیفیت گرده افشانی در بادام

مقدمه ای از تحقیق کمیت و کیفیت گرده افشانی در بادام: این تحقیق شامل اطلاعات خوبی در مورد نحوه گرده افشانی در درخت بادام می باشد که نقش مهمی را در مقدار بادام تولیدی ان ایفا میکند را دارد با خواندن ان می توانید با موضوع کمیت و کیفیت گرده افشانی در بادام اشنا شده و راهکار های افزایش گرده افشانی در این درخت را فرا گرفته وبا ان راهکار ها  محصول بادام  خود را افزایش دهید. 

گرده افشانی در بادام

جزئیات فایلکمیت و کیفیت گرده افشانی در بادام :


تعداد صفحات:4


اندازه فایل:32KB


دانلودفایل

ساختار گلخانه

ساختار گلخانه 

  

ملاحظات کلی


یکی از اولین تصمیماتی که باید اتخاذ شود، این است که گلخانه به صورت یک واحد جداگانه، در تماس باساختمان های موجود و یا بصورت بخشی از ساختمانهای جدید ساخته شود. گلخانه های متصل به هم معمولاً هزینه های ساخت و گرمایش کمتری داشته و دسترسی آسانتری دارند، اما گیاهان نورکمتری دریافت می کنند. گلخانه های متصل به هم باید رو به جنوب ساخته شوند. جهات غرب، شرق و شمال مطلوبیت کمتری دارند. خصوصیات ساختمانهای موجود ممکن است انتخاب محل را برای گلخانه های متصل محدود نماید.

یک گلخانه مستقل می تواند در محلی دورتر از ساختمانهای موجود ساخته شود. گیاهان در چنین گلخانه ای نور خورشید را از همه جهات دریافت می کنند. این گلخانه ها از لحاظ ساخت و سیستم حرارتی بسیار گران هستند و هزینه های فوق العاده ای برای خطوط آب و برق لازم دارند. هر گلخانه باید در محلی ساخته شود که دارای زهکشی مناسبی باشد.

یک گلخانه می تواند در هراندازه ای ساخته شود اما کوچکترین گلخانه ای که می توان در نظر گرفت چیزی در حدود 200 فوت مربع است (18.4 متر مربع ). گلخانه های کوچکتر به نسبت از لحاظ ساخت و عملکرد بسیار گران هستند .

ساختمان گلخانه

هزینه ساخت گلخانه به طور کلی به اندازه و ماده پوشش دهنده آن بستگی دارد. ساخت گلخانه با پوشش شیشه ای و قاب فلزی معمولاً بیشترین هزینه را داراست. پوشش های دیگر مانند فایبرگلاس، اکریلیک و پلی کربنات دارای هزینه متوسطی می باشند. پوشش پلی اتیلن با قاب چوبی دارای کمترین هزینه است. تجهیزات حرارتی و تهویه نیز هزینه ای با توجه به ساختمان گلخانه و اندازه آن دارند. ساخت گلخانه های خورشیدی نیز امکان پذیر است اما به مهندسی خاصی نیازمند می باشد. اسکلت یا قاب گلخانه از فلز یا چوب ساخته می شود. فضای بین لایه های پوشش را می توان برای کمک به مقاومت در برابر وزش باد خالی از هوا نمود. گلخانه با اسکلت چوبی به آسانی ساخته می شود و انتخاب مناسبی برای سازنده است .

گرمایش

محیط گلخانه معمولاً به وسیله هوای داغ، آب داغ یا بخار گرم می شود. گاهی اوقات گرما به صورت تکمیلی توسط گرمکن های الکتریکی تامین می شود. انتخاب منبع حرارتی باید با توجه به هزینه اولیه تجهیزات و هزینه عملیاتی انجام گیرد. گرمکن های الکتریکی هزینه اولیه کمی داشته اما معمولاً هزینه عملیاتی بسیار بالایی دارند. گرمایش به وسیله آب داغ یا بخار از لحاظ هزینه نصب گران است؛ اما هزینه عملیاتی کمی دارد. گرمایش به وسیله هوای داغ با استفاده از گاز طبیعی یا نفت به عنوان سوخت به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. زغال سنگ و چوب هم می تواند به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرد. البته هر کدام به مدیریت دقیقی نیازمند است.

باید توجه داشت که هرنوع گرمکن احتراقی برای جلوگیری از انباشت گازهای نامطلوب، که موجب از بین رفتن گیاهان می شود، دریچه ای به خارج گلخانه داشته باشد.

بهترین گرمایش در حالتی انجام می شود که از کف صورت گیرد؛ چرا که به طور طبیعی هوای گرم به سمت بالا می رود. گیاهان اغلب دارای دمای مخصوص متوسطی برای رشد ایده آل می باشند. در جدول زیر محدوده های دمایی توصیه شده برای چندین محصول متداول گلخانه ای آمده است. دمای شبانه دارای بیشترین اهمیت است. با این وجود دمای روزانه بالا می تواند موجب از بین رفتن محصولات گلخانه شود.

 

دمای روزانه و شبانه توصیه شده برای چند محصول متداول گلخانه ای محصول          دمای شبانه ( F)   دمای روزانه ( F)

گوجه فرنگی         66-60   80-70

کاهو      55        78-70

خیار       65        80

فلفل       62        80-70

گل داودی            63-62   80-75

گل شمعدانی          60-55   75-70

 تهویه و سرمایش

کار گرمایش گلخانه کار نسبتاً ساده ای است اما سرمایش آن بسیار مشکلتر می باشد. به علاوه درگلخانه های کوچکتر کار گرمایش و سرمایش دشوارتر است. یک گلخانه برای کاهش حرارت در تابستان و نیز در روزهای زمستانی آفتابی به تهویه توسط هوای تازه نیازمند است. همچنین کار تهویه برای کاهش رطوبت بیش از حد و نیز تأمین دی اکسید کربن از هوای خارج مورد استفاده قرار می گیرد.

کنترل ها

اغلب دارندگان گلخانه های کوچک می دانند که وسایل کنترل اتوماتیک دارای ارزش زیادی هستند. ترموستاتها، رطوبت سنج ه، زمان سنج ها و یا کنترلهای کامپیوتری می توانند با هم ترکیب شده تا مدیریت دقیقی از دما و رطوبت (حتی هنگامی که مالک حضور ندارد) به دست دهند. آبیاری و روشنایی را هم می توان به صورت اتوماتیک کنترل نمود. سیستم های کنترل را می توان شخصاً سرهم نمود و یا اینکه به صورت پکیج خریداری کرد.

برنامه ریزی و ساخت یک گلخانه

قبل از آغاز کار ساخت گلخانه یک برنامه ریزی دقیق بسیار مهم است. اصولاً ساخت یک گلخانه به هزینه و زمان زیادی نیازمند نمی باشد. انتخاب نهایی برای نوع گلخانه به فضای مورد نیاز رشد، معماری مربوطه، محل های موجود و هزینه های آن وابسته است. همچنین یک گلخانه باید محیط مناسبی برای رشد گیاهان فراهم نماید .

موقعیت

موقعیت گلخانه باید به صورتی باشد که بیشترین مقدار نور را دریافت نماید. اولین انتخاب برای موقعیت گلخانه به صورت نمای جنوبی یا جنوب شرقی می باشد. نور تمام روز بهترین شرایط را برای گیاه فراهم می کند. البته نور تابیده شده ازجانب شرق، به هنگام صبح، برای گیاهان کافی می باشد. نور صبح بیشترین مطلوبیت را داراست، زیرا که به گیاهان اجازه داده می شود که فرایند تولید غذا را زودتر آغاز نمایند؛ واین موضوع منجر به حداکثر رشد می شود. بالطبع انتخابهای بعدی، نمای جنوب غربی و نمای غربی می باشد؛ چرا که دریافت نور دیرتر صورت می گیرد. نمای شمالی کمترین مطلوبیت را دارد و فقط برای گیاهانی که نور کمی احتیاج دارند، مناسب می باشد .

درختان برگ ریز مانند افرا و بلوط می توانند به طور مؤثری از نور شدید بعد ازظهر تابستانی با ایجاد سایه بکاهند. البته باید توجه داشت که درختان در هنگام صبح، بر روی گلخانه سایه نیاندازند. این درختان در زمستان اجازه می دهند که نور کافی به گلخانه برسد؛ چرا که در پاییز برگهای خود را از دست می دهند.

انواع گلخانه

یک گلخانه خانگی می تواند در تماس با ساختمان موجود و یا به صورت یک سازه ساده ساخته شود. محل انتخابی برای گلخانه و سلیقه شخصی می تواند در انتخاب نوع گلخانه موردنظر قرار گیرد. البته هر نوع گلخانه ای معایب و مزایای مختص به خود را دارد. نمونه ای از گلخانه های متداول در ادامه آمده است.

مجموعه خوبی از مواد ساختمانی و اسکلت گلخانه های تجاری در دسترس می باشد. اسکلت گلخانه معمولاً از چوب، فولاد گالوانیزه یا آلومینیم ساخته می شود. لوله های پلاستیکی به عنوان اسکلت گلخانه، معمولاً در برابر بار وارده از طرف برف و باد ناپایدار می باشند. اسکلت گلخانه را می توان با شیشه، فایبرگلاس سخت، پلاستیک دوجداره محکم و یا ورق پلاستیکی پوشانید.


ساختار گلخانه

 


 

گل خورشیدی

خورشیدی Clivia

این گیاه را می توان در گلدان و یا باغچه کاشت.

به نور کم تا معمولی، گرمای متوسط، خاک نسبتا خیس، رطوبت هوای 50 تا 70 درصد  احتیاج دارد.

مخلوطی از خاک باغچه، ماسه و خاک برگ یا خاک جنگلی مرطوب، برای رشد آن مناسب است

خورشیدی از طریق پاجوشهایی که مجاور پایه مادری، بین برگهای تسمه ای شکل، غده ها و ریشه ها به وحود آمده اند تکثیر می شود

بذرها را پس از رسیدن در دمای 16 تا 21 درجه سانتیگراد کشت میکنند.

گلهای بسیار زیبا ی این گیاه معمولا در اواخر زمستان تا تابستان شکوفا میشوند

گل خورشیدی


گل خورشیدی

منبع


 

کاملیا

کاملیا

این گونه گیاهی بصورت درخت یا درختچه با ارتفاع متوسط، دیده می شود که در گلدان ارتفاع این گیاه به 2 تا 3 متر می رسد

معمولا جوانه ها ی گل در اوائل زمستان، در درجه حررات بیش از 18 درجه سانتی گراد تشکیل میشوند

کاملیا به نور متوسط ، حرارت معمولی، آبیاری متوسط تا زیاد، رطوبت 70 تا 90درصد احتیاج دارد

خلوطی از سه قسمت خاک جنگلی و یک قسمت ماسه برای پرورش کاملیا متناسب است

برای تکثیر این گیاه می توانید از ساقه های نیمه چوبی یکساله برای قلمه استفاده کنید

کاملیا


کاملیا

منبع

 

ارکیده

ارکیده

Orchid

تا به حال حدود ۱۲۰۰ گونه متفاوت از ارکیده‌ها شناخته شده که در کشور ما حدود ۱۲ تا  ۱۵ رقم مختلف از آن کشت می‌شود

این گیاه از پر فروشترین و جذابترین گیاهان برای نگهداری در آپارتمان می باشد

برای پرورش و نگهداری ارکیده ها شرایط نسبتاً  اختصاصی لازم است یعنی نمیتوان آن‌ها را در کنار گیاهان دیگر نگهداری کرد

نور غیر مستقیم کنار پنجره را ترجیح می دهد و در تابستان نیز نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرد

حداکثر درجه حرارت باید در تابستان ۲۷ درجه سانتیگراد ودر زمستان ۱۰ در جه سانتیگراد باشد

در تابستان هفته ای دو بار و در زمستان هفته ای یکبار گیاه را آبیاری کنید

ارکیده ها دوست ندارند تا مرز خشکیدگی و پژمردگی  بی آب بمانند. گلدان ها قبل از خشک شدن باید آبیاری شوند

تکثیر این گیاه به روشهای بذری و تقسیم بوته امکان پذیر می باشد

تکثیر این گیاه به وسیله بذر بسیار مشکل بوده و به همین دلیل به روش های تقسیم بوته و یا کشت بافت تکثیر می شود

ارکیده


ارکیده

منبع